Velkommen til min lille verden

tirsdag, november 29, 2005

Litt perspektiv på livet...

Jeg er takknemlig for....

for skatten jeg betaler
-fordi det betyr at jeg har en jobb

for rotet jeg må ordne opp i etter et selskap
-fordi det betyr at jeg har hatt venner hos meg

for klærne som er blitt for trange
-fordi det betyr at jeg har nok å spise

for skyggen min som forfølger meg
-fordi det betyr at jeg er ute i sola

for vinduer som må vaskes og alt som må ryddes
-fordi det betyr at jeg har et hjem

for alle klagene jeg hører om regjeringen
-fordi det betyr at vi har talefrihet

for parkeringsplassen jeg finner lengst fra inngangen
-fordi det betyr at jeg både kan gå (og har bil)

for Arild!!

for den store strømregningen
-fordi det betyr at jeg har både lys og varme

for haugen med skittentøy som må vaskes
-fordi det betyr at jeg har nok klær

for verkende muskler om kvelden
-fordi det betyr at jeg kan arbeide hardt

for vekkerklokken som uler her eneste morgen
-fordi det betyr at jeg fortsatt lever!!

7 kommentarer:

Merete sa...

Eg vett kje heilt ke eg ska sei, men eg har lyst te å kommentera innlegge, for eg likte d! Fekk meg te å tenka øve meg sjøl å mitt liv. Eg har jammen møje å takka Gud for!

Siv-Tones hverdagsgleder sa...

Ja, d har me alle. Kjekt å få et livstegn frå deg. Hb du he d bra

Merete sa...

Eg har d bra, ja! Leverte oppgave på tirsdag, å i dag har eg bjynnt å lesa te neste eksamen. Ska ha den 15, så reise te krsand den 14. ijenn. Ska jobba follt rett itte d å di siste to vegene dette åre, så eg komme nok kje te skulen før itte jul enn gong, men då e eg beinklar te lunsjeding enn dag! :) å eg sto på eksamen! jekk d bra me deg?

Siv-Tones hverdagsgleder sa...

Ja, jett om eg sto! D va heilt fantastisk! Så då e jaffal den i boks. Glede meg t du komme t lunsj! Må sei korti sånn at eg kan ver der

Merete sa...

jadå, eg ska je lyd eg! blir kje før itte jul enn gong, men hørre at forelesaren dokkas e sjuge, sånn at dokke meste ikkje har forelesninga for tiå...!

Siv-Tones hverdagsgleder sa...

Ja, han e sjuge stakkars... Men egentli he eg ikkje hatt s møie imod d heller. Godt me litt fri:-)

Merete sa...

hehe, ja, e jo godt me fri, men eg syns faktisk d e greit me forelesninga - sleppe møje billigere onna me tanke på eksamenslesing å sånn då :p