Velkommen til min lille verden

fredag, november 16, 2007

Sukk mitt hjerte, men brist ikke

Frustrasjonsliste:

  • Personer som "erobrer" bussen og setter seg godt inntil vinduet, med sekken på det andre setet. Når jeg kommer og prøver å finne en ledig plass, så sitter de bare der... later som de nyter utsikten ifra bussen, som egentlig ikke er noe utsikt til å skryte av- de bare gjør det, fordi de vil ha to seter for seg selv, de vil ikke ha NOEN ved siden av dem! Så er jeg nødt til å spør dem om jeg kan få sitte der, for det er jo ikke ledig på noen andre plasser heller. Tiltaksløse tar de bort sekken, og ser ut igjen... for de håpte egentlig ikke at jeg skulle sette meg der!

  • På trening er vi alle på likt nivå. Utenom noen som alltid må stå helt fremme og hoppe 4 hopp, der vi hopper ett. De yter alltid det lille ekstra. Liker ikke overivrige treningsentusiaster- de minner meg bare på hvor dårlig trent jeg er når alt kommer til stykket...

  • Eksamen. Er det mulig å lese på den samme sykdommen 4 ganger, for så å huske minimalt? Ja, det er helt normalt når man er meg. Idag er det lesedag, og det går bare mer og mer opp for meg hvor lite kontroll jeg har over et så stort pensum. Jeg leser og leser.... og blir mer og mer frustrert....

Det var dagens utlevering.... Fint ver idag, det er jo bra:-)

3 kommentarer:

Ranveig sa...

Her er det ikke fint vær en gang... så jeg kan ikke trøste meg med det engang. Men etter at jeg er ferdig med denne innleveringen jeg holder på med nå har jeg ikke noe annet enn prosjekt og eksamener å tenke på! Det er jo positivt da. Må bare få til å levere noe innen 14...

Anonym sa...

Jeg måtte bare smile når jeg las "utleveringen" din. Hehe, så gøy. Det er en tankevekker det på bussen/ toget, og helt riktig slik du beskriver det. Hvordan er du selv egentlig?

Angående treningen; jeg kjente meg litt igjen med den som alltid tar litt mer i og gjørn en ting flere ganger. Bare så det er sagt, det er ikke for å heve seg selv forran andre eller på den måten vise sin øvelegenhet. En som er betre trent må ta flere repetisjoner for at treningen skal ha en effekt, og noen liker rett og slett bare å ta ekstra i, av natur. Dessuten kan det hos gutter kobles inn et konkurranseinstinkt, uansett om det er trening eller konkurranse.

Tips til lesingen: les et lite stykke om gangen, og gjenta det viktigste til deg selv etterpå uten å se på notatene. Gjenta dette til du husker alt før du går videre med lesingen. Tidkrevende, men effektiv for å få god karakter. Evt. skriv ned alt det viktige som du må huske, og les bare på disse notatene til eksamen (og husk at alt det som du skrev ned skal du kunne si til deg selv utenatt).

Siv-Tone sa...

Sga sei Gunnar! Så kjekt med laange kommentar:-)

Lesetipset ditt sga eg prøva på. Men nå har eg time, så eg må gå!!