Velkommen til min lille verden

lørdag, november 05, 2005

En tur på service

Man skal helst bo fint- jobbe enda finere. Ha penger vis og kjøre det gliset.
Sånn er det, men neimen om jeg skjønner det. Gresset kan alltid bli litt grønnere.
Men jeg orker ikke det jaget, er ikke av det slaget, trives på b-laget.
jeg nyter penger, lar ikke det gnage, fremtidsplaner ble bare
Nei, min himmel trenger ikke åå være skyfri, jeg takler presset, men trenger litt by-fri
Jeg må dit hvor jeg puster tettere, mobilen ikke har dekning, trær vokser tettere

Mitt stille vann, mitt stille vann
Jeg må tilbake dit når jeg skal finne roen.
Mitt stille vann, mitt stille vann.
Jeg må tilbake hit når jeg har mista troen.

Er mett på folk som vil komme tett på, det går i ett nå, jeg må bremse ned
Er lei barer, barme karer, folk som dytter nesa full av varer
Har stiv nakke, streng timeplan, en mutter som sier "når kommer dine barn".
På sett og vis handler alt om penger, men en feit pris er alt jeg trenger.
Ro og fred, en båt jeg kan ro litt med, kjenner jeg må roe ned.
Må finne stanga og slugga, grave etter mark, bekymringene tar jeg til uka.

Mitt stille vann, mitt stille vann
Jeg må tilbake dit når jeg skal finne roen
Mitt stille vann, mitt stille vann.
Jeg må tilbake hit når jeg har mista troen

Skjea mi var ikke av sølv, men av tre- det sies at det blir menn av det
Hør på meg, hver tur jeg tar gir meg svar. jeg hører stemmen som sivet har.
Livet har lært meg å lytte, smerte har lært meg om lykke, ville ikke vært foruten det
men når skinnene er fulle av stein, dagene er fulle av regn, må jeg bort litt
Ut dit jeg fikk en stol engang, det begynte med solnedgang, med riktig flue-jeg må tømme hue
Må koble av. Så jeg prøver no,

Mitt stille vann, mitt stille vann
Jeg må tilbake dit når jeg skal finne roen
Mitt stille vann, mitt stille vann
Jeg må tilbake dit når jeg har mista troen

Dette er ikke noe typisk meg-sang. Men første gangen jeg hørte den på radien så sa den meg noe....
Det er litt av en verden vi lever i. Vi har press fra alle kanter, og alt skal være perfekt!
Vi lever i en tid der vi ikke skal vise at vi er lei oss, vi skal kun ha det beste i alt. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor så mange er så opptatt av materialistiske ting- det gjør oss jo ikke lykkeligere!! Før levde folk mer for hverandre. Nå lever vi mer og mer for å få det best mulig materialistisk sett. Vi blir mer og mer egoistiske!! Det er skremmende.
Som kristen, så fikk denne sangen meg faktisk til å tenke på Jesus...For uansett hvor vondt jeg kan ha det, samme hva jeg tenker, så kan jeg få komme til han. Han tar meg akkuratt som den jeg er! Jeg trenger ikke å prestere noenting, for for ham er jeg 100% verdifull!!
Alle trenger vi at noen bryr seg. En utfordring: Se på alle mennesker med Jesu øyne, for gjennom ham er alle verdifulle! Vi har den personligheten vi har for en grunn. Vi skal bruke den til å ære jesus 24 timer i døgnet...Hmm...ja, det kan være vanskelig... men kanskje med å begynne dagen med tenke at alt jeg gjør, skal gjøres for å ære Gud. Da får det vi gjør en helt annen verdi!! Han fortjener all den ære han kan få!! Se omkring. Takk Gud for alt vi har fått!! AMEN!!

Rart hva en sang kan få frem i meg............................

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Sivi!! Kult at du he fått deg blogg...Så kan æg fylla litt mæ på kæ så skjer i ditt liv når æg æ i bergen. Du må legga ud meir bilde:)Va fint bilde av deg å arild

Anonym sa...

veldig bra sang, skulle meste tro at det var ein religiøs sang. det var ein ting eg la merke til, i vers to la eg merke i ein ting som eg syntes var veldig bra: "men en feit pris er alt jeg trenger".

Siv-Tones hverdagsgleder sa...

Hm...Dåkke må jo kje ver anonyme..Sgo likt å visst kem dokke e:-)