Velkommen til min lille verden

mandag, desember 14, 2009

VENINNER- er GULLverdt!

Jeg tar et sidesprang fra familien Fosse bloggen og skriver nå kun et innlegg fra meg (Siv-Tone). Jeg ble så akutt takknemlig for alle mine "kvinnelige" venner (ops, det var kanskje en vel voksen måte å si det på) Men uansett. La meg oppramse:
  • Å ha en veninne betyr å slappe av sammen med en annen sjel og være velkommen med alt du er og IKKE er.
  • Å vite at du ikke er alene som kvinne. Det er så greit å ha noen å dele opplevelsene rundt det å være kvinne. For det kan være ganske så komplisert til tider.
  • Jeg kan bare nevne: PMS, gynekologiske undersøkelser +++
  • Kvinner er relasjonsmennesker. Kvinner bryr seg og har en enorm barmhjertighet. Dette trenger vi alle!!

Når jeg vet hvilken godhet vi kan være istand til å gjøre og være mot hverandre, så blir jeg så lei av at vi mange ganger bruker tiden til å snakke om alle andre og hvordan alle andre har det, hvordan de er og hva de gjør. Baksnakking ødelegger for den nærheten vi som veninner kan oppnå. Den skaper en utrygghet og usikkerhet mellom oss.

Men jeg er veldig glad for mine veninner! Jeg er veldig takknemlig for tiden sammen med hver enkelt av dem. Det er så godt å kunne høre hvordan andre har det. Og i tillegg er det så ufattelig godt når noen virkelig bryr seg om hvordan JEG har det. Det gjør godt å dele ting. GODE ting, men ikke minst, også VONDE ting.

"Når Gud gir oss en venn, betror han oss omsorgen for et annet menneskes hjerte".

"En venn hjelper den andre til å bli det menneske hun var skapt til å være"

Ingen kommentarer: